21 Feb 2013

PS4 offentliggjort

I natt presenterte Sony mulighetene til PS4 og viste dens hand kontroller. Selve maskinens utseende ble ikke vist og jeg mistenker at de venter med den til e3 2013.

Yepp... mye kult ble presentert, bare at watchdogs blir en ps4 tittel kan få meg til å kjøpe en.

Her er en rask oppsummering av hva som ble vist:


Mye ble ikke nevnt. Oppløsningen ble ikke nevnt. Vi så et stereoskopisk kamera, men dens funksjonalitet ble ikke vist. Har kameraet mic som PSeye og vil den ha mye av funksjonaliteten som kinect? Vil den blokkere bruktspill som mange frykter?... Det kommer nok flere overraskelser om denne maskinen iløpet av året.

Men en ting som irriterte meg litt var dette:

"Even thouge the ps4 out of the box won´t be compatible with ps3 tittles, eventualy we hope that in the future you´ll be able to play every old playstation title via gaikai."

Sånt gir meg litt mindre lyst på den på lansering. Betyr det at jeg må kjøpe mine ps3 spill på nytt? og at alle mine PSN nedlastede spill vil ikke fungere?... "#$%

Kanskje jeg denne gangen skal være smart og vente til prisen har dumpet litt. I 2007 kjøpte jeg PS3 på leveringsdagen for 8000(!) kr... Den har jeg fortsatt og den er bakover-kompatibel for PSone og PS2 spill. Funksjonen ble droppet til neste 20GB modelen for å kunne kutte ned prisen.

Vi får følge med fremover.

Selve presentasjonen av konsollen går idag fortsatt i loop på us.playstation.com/meeting2013

No comments: